مباني نظري و پيشينه تحقيق ايران خودرو

۱۸ بازديد
مباني نظري و پيشينه تحقيق ايران خودرو

مباني نظري و پيشينه تحقيق ايران خودرو

دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق ايران خودرو

مباني نظري و پيشينه تحقيق ايران خودرو مباني نظري و پيشينه  ايران خودرو
دسته بندي علوم انساني
فرمت فايل docx
حجم فايل 38 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 26

مباني نظري و پيشينه تحقيق ايران خودرو

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع :    انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:     WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه

ايران خودرو

شركت ايران‌خودرو (سهامي عام) در مرداد ماه سال 1341 با سرمايه 100 ميليون ريال تأسيس و در شهريور ماه همان سال تحت شماره 8352 در اداره ثبت شركتهاي تهران به ثبت رسيد. توليد اوليه شركت، اتوبوسهاي معروف به «ال‌پي» بود كه شاسي آن از آلمان وارد مي‏شد و با نصب اتاق بر روي آن در كارخانه شمالي فعلي شركت ايران‌خودرو مونتاژ مي­گرديد. در ادامه، شرح مختصري از رويدادها و دستاوردهاي شركت ايران‌خودرو از سال 1345 تاكنون ارائه مي­گردد:

l در سال 1345 قراردادي با شركت روتس انگليس به منظور توليد پيكان، منعقد گرديد كه يك سال بعد در 24 ارديبهشت 1346 كارخانه خودروسازي به نام «ايران ناسيونال» با سرمايه حدود 400 ميليون ريال تأسيس گرديد كه شامل زمين، اعتبار بانكي، ماشين آلات نو و كهنه، كه قادر به مونتاژ روزانه 10 دستگاه سواري و 7 دستگاه اتوبوس و كاميون بود.

l از سال 1346 تا 1357 پيكان در مدلهاي مختلف كار، لوكس، جوانان، استيشن و وانت و اتوبوس در مدل‌هاي اتوبوس 302 شهري، بياباني و سوپرلوكس و ميني بوس و آمبولانس توليد مي‏گرديد. افزايش توليد از سال 1346 شروع و سرانجام در سال 1356 حدود 98000 دستگاه پيكان توليد گرديد. 

l در سال 1352 هدف و سياست اصلي شركت بر مبناي توليد داخلي قطعات و خودكفائي مطرح گرديد، كه در اين راستا شركت‌هاي بلبرينگ، پيستون و ايدم تبريز و شركت رضاي مشهد و ريخته‌گري تأسيس شد.

l در سال 1353 با افزايش قيمت نفت و درآمدهاي ارزي، شركت ايران ناسيونال به منظور حفظ بازار تصميم به توليد پژو گرفت و سهام شركت نيز در همين سال وارد بورس گرديد و حدود 45 درصد از سهام شركت به عموم واگذار گرديد.

l در اواخر سال 1356 و اوايل سال 1357 با توجه به اينكه پيكان قديمي شده بود، تعويض آن در دستور كار قرار گرفت و بر همين اساس به منظور توليد خودروي جديدتري با پژو فرانسه مذاكراتي انجام گرفت كه در نهايت منجر به عقد قرارداد توليد پژو 305 شد. اما قبل از انجام كار و همزمان با وقوع انقلاب اسلامي تمامي صنايع، ملي و در اختيار دولت قرار گرفت. با وقوع انقلاب اسلامي به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صنايع ايران مصوب 16-4-1358 شوراي انقلاب اسلامي، شركت ايران ناسيونال به اعتبار نوع صنعت، زير مجموعه سازمان صنايع ملي با مديريت وزارت صنايع قرار گرفت و ملي اعلام گرديد. اين دوره همزمان با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران بود كه از مهمترين مسائل اين دوره وجود مشكلات ارزي و اقتصادي از جمله نبود واردات، دشواري تهيه مواد اوليه از خارج، ضعف كيفيت و تحويل به موقع و فرسودگي دستگاهها در ايران‌خودرو بود كه تا سال 1361 همچنان ادامه داشت.

l سال 1362 يكي از سال‌هاي كم مساله و پررونق توليد است كه علت آن، وضعيت مناسب ارزي و استراتژي وزارتخانه بود و در واقع اين رشد در ساير صنايع به چشم مي‏خورد.

l سال 1364 با كاهش درآمدهاي ارزي نشانه‏هاي بحران صنعتي، اقتصادي و توليدي آغاز گرديد تا آنجا كه در سال 1365 كارخانه در آستانه تعطيلي قرار گرفت.

l در سال 1367 با پذيرش قطعنامه 598 سازمان ملل مسأله تعيين خودروي سواري با هماهنگي كامل سازمان و وزارتخانه مطرح و قرارداد ساخت پژو 405 در مدت 3 سال، منعقد گرديد.

در سال 1368 همزمان با تأكيد دولت بر توليد خودروهايي كه كاربري عمومي داشته باشد، دو تحول بزرگ روي داد. اولين تحول تبديل سالن پژو به سالن اتوبوس بود كه اين سالن در دو شيفت، سالانه 6000 دستگاه اتوبوس توليد مي‏كرد. تحول دوم، همزمان با توقف توليد پيكان و تعطيل شدن كارخانه تالبوت و نداشتن نيروي محركه و اعلام آمادگي پژو براي عقد قرارداد با شركت ايران‌خودرو بود كه شركت، ناگزير تصميم به نصب موتور 504 بر روي پيكان گرفت و پيكان به «پيكاژو» و سپس به «پيكان1800 » تغيير نام داد.

l از مهمترين تحولات سال 1370 مي‏توان به توليد مجدد پيكان و تأسيس شركت ساپكو اشاره نمود.

l در سال 1373 از بزرگ‌ترين تحولات ابتدا تدوين برنامه هفت ساله شركت و سپس افزايش تيراژ توليد بيش از 300 هزار دستگاه در سال را مي‏توان ذكر كرد. از جمله اهداف استراتژيك در برنامه 7 ساله موضوع كيفيت و بهبود مستمر بود كه در راستاي آن اجراي پروژه استقرار استاندارد ايزو9000 و بهره مندي از نظام تضمين كيفيت در نظر گرفته شد و تا پايان سال 1377 بسياري از واحدهاي توليدي گواهينامه ايزو9002 كردند. از ديگر اهداف افزايش كمي و كيفي تعداد قطعات ساخت داخل خودروهاي توليدي بود كه با تشكيل شركت ساپكو اين مهم تحقق يافت. تحول بزرگ ديگر ايجاد مركز تحقيقات ايران‌خودرو با سرمايه‌گذاري بالا بود كه منجر به طراحي محصول سمند گرديد.

دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق ايران خودرو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.